۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۸۳۵۰۲
آیت الله صافی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه:

اجازه ندهیم که هویت و مقاصد حوزه دچار خدشه شود| استقلال حوزه ها در تمام ابعاد محفوظ باشد

حضرت ‌آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به هویت اصلی حوزه، گفت: حوزه مقاصد بزرگی دارد که باید این مقاصد حفظ شده و نباید اجازه دهیم به این هویت و مقاصد، خدشه ای وارد شود.
آیت الله صافی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه

به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای شورای عالی حوزه های علمیه با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، برخی از اعضای شورا، به بیان گزارشی از فعالیت ها و برنامه ها پرداختند و رهنمودهای حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را راهگشا دانستند.

در ادامه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز با تقدیر و تشکر و ابراز مسرت از این دیدار،‌ حوزه های علمیه را میراث حضرات ائمه علیهم السلام و علمای سلف دانست و گفت:حوزه‌ علمیه از ابتدا تا انتها، متعلق به حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف است و امانتی در دست ماست. باید در حفظ و نگاهداری از آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به هویت اصلی حوزه، بیان داشت: حوزه مقاصد بزرگی دارد که باید این مقاصد حفظ شود. نباید اجازه دهیم به این هویت و مقاصد، خدشه ای وارد شود. خیال نکنیم می توانیم هویت جدیدی بیاوریم که جایگزین آن مقاصد ‌شود. این حوزه میراث است و باید آن را حفظ کنیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان توضیحاتی در اهمیت ابعاد مختلف حوزه ها، اظهار داشت:  استقلال حوزه، مطلب بسیار مهمی است که اولاً خودمان بدانیم مستقل هستیم و هم دیگران این را بدانند. تمام زندگی علمای سلف ما هم بر این اساس بوده است. استقلال حوزه از همه جهات باید محفوظ باشد چه استقلال علمی، چه استقلال در اظهار رٲی، استقلال مادی و دیگر ابعاد مربوط به این امر. باید به این نکته توجه جدی داشت.

این مرجع تقلید قسمت دیگری از سخنان خود را به بیان اهمیت و محوریت قرآن و روایات در حوزه اختصاص داد و تأکید کرد: بر مسأله فقه و اصول باید تمرکز بیشتری داشته باشیم. باید تفسیر و حدیث در حوزه ها رواج بیشتری پیدا کند. هر آنچه بر محور قرآن و روایات اهل البیت علیهم السلام باشد، باید در حوزه ها غالب شود، اگر طلاب عزیز ما به آیات و روایات تسلط داشته باشند، می توانند پاسخگوی شبهات بوده و در مقام دفاع از دین، انجام وظیفه نمایند.

وی با بیان اینکه همه مراجع و علما و شورای عالی حوزه ها، با هم متحد هستند و اختلافی در مقاصد وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد: اقدامات و زحمات اعضای محترم شورا، برای حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف باشد چرا که اول کسی که از اقدامات خوب شما مسرور می شوند آن حضرت هستند و اگر خدای ناکرده در جایی موجبات ناراحتی باشد، اول کسی که ناراحت خواهند شد وجود مبارک ایشان هستند.

در پایان این جلسه، برخی مباحث و مسائل درباره برنامه های حوزوی، به طور خصوصی مطرح شد و حضرت آیت الله صافی توصیه های مهمی در این باره کرد.

ارسال نظرات